• test

Att bli kund

1. Första kontakten

Du kanske tror att du är assistansberättigad? Eller funderar du på att byta assistansanordnare? Du är välkommen att kontakta oss (länk). När du kontaktar oss bokar vi ett möte med där vi träffas i lugn och ro, oavsett var du bor eller var du vill träffas. Vi lär känna dig och får höra om dina behov, krav och förväntningar kring utförandet av din assistans. Under mötet kommer du att få möjlighet att lära känna oss och hur vi jobbar.

Mötet är självklart kostnadsfritt och inte bindande. Vill du ha hjälp att ansöka om personlig assistans hjälper vi dig med din ansökan.

2. Vi ger information

I nästa steg sammanställer vi de möjligheter, krav och behov som framkommit vid vårt samtal och presenterar en utförandeplan för dig. Detta plan är justerbar under hela tiden du är kund hos oss och vi anpassar och förändrar den efter dina behov och önskemål.

3. Du bestämmer

Beslutet är ditt. Om du finner RO attraktivt och beslutar dig för att välja oss som din assistansanordnare tar vi hand om det praktiska. Det innebär  att vi erbjuder dig möjligheten att RO tar alla kontakter med tidigare anordnare och försäkringskassa och hjälpa dig med annat administrativt inför uppstarten.

4. sedan så…

  1. Du får en personlig kontaktperson, en kundansvarig, som tar hand om allt som rör din assistans. Ett uppstartsmöte bokas in där din kundansvarig går igenom en genomförandeplan tillsammans med dig. Där har du möjlighet att forma din assistans som du vill ha den!

  2. Assistenter anställs. Vilka assistenter du anställer väljer du själv men vi hjälper dig i hela rekryteringsprocessen. Oavsett om det gäller nyrekrytering eller anställning av assistenter som redan jobbar hos dig. Arbetsledaren som du utser oavsett om du väljer att vara arbetsledare själv eller väljer en av din personal till uppdraget får ni en ordentlig utbildning (länk till våra utbildningar) innan start av personal på ROs huvudkontor

5. … arbetet fortsätter kontinuerligt.

På ROs huvudkontor finns vi sedan tillgängliga för alla typer av assistansfrågor. Det kan vara frågor kring ditt beslut, rekrytering eller kvaliteten i assistansen. Din kundansvarig kommer efter några veckor efter att du blivit kund, att följa upp för att säkerställa att vi håller en god kvalitet i assistansen och att vi lever upp till dina förväntningar och önskemål.

Fyll i formuläret och skicka in så återkommer vi inom kort

Var vänlig och kontrollera formuläret. Tack!

SKICKAR

Tack för ert meddelande!

Vi återkommer inom kort!

Alla rättigheter RO Omsorg AB 2016

Välj ditt språk nedan för information på ditt språk
Pick your language below to see information in your native language


Login Medarbetare